24/2-10-"dressyr"

Tänkte egentligen rida igenom min gode herre idag, men han var totalt sprattlig hela han. Red lite på vägarna i skogen istället, efter några varv på volten. Tränade lite skänkelvikningar, i slutet flyttade han bra, men han korsade nog inte helt, men jag är nöjd ändå, det är inte vår starka sida. Lyckades klämma in något galoppombyte också, nästan lite paff! Skulle galoppera honom lite friare också, och jäklar vilken skenfart han fick, även om jag kunde stanna. Snacka om pigg häst! Inte kul i dressyrsadel vill jag lova! Imorgon slutar jag tidigt, så det blir nog till att slänga på hoppsadeln istället, och galoppera honom lite upp och ner för grusvägarna!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0