Vurpa och så...

Red på ridskolan i tisdags, fick till min stora lycka Ronja. Ni kanske inte visste detta, men jag har någon spärr mot att hoppa stora hästar, det funkar inte, får bara råpanik hur bra det än går. Skulle fått Romeo, och var måttligt nöjd, men Anna lät mig ta Ronja istället, vilket gjorde att jag genast kunde slappna av, även om hon fulstoppar, vilket Romeo ALDRIG skulle göra. Gick i alla fall bra hela lektionen, tills jag skulle hoppa näst sista hindret när vi hoppade en bana i slutet. Kände kanske 3-4 galoppsprång innan hindret att jag låg fel, men kunde inte ändra, så jag tänkte att hon förhoppningsvis ställer upp, men, det gjorde hon inte, så jag fick smaka lite på underlaget! Ingen skada skedd dock, hoppade upp och red klart banan, haha! Jag gillar i alla fall Ronja. Jag hoppar hellre henne och flyger av (även om jag mer kanade av igår) än att hoppa en stor häst som är snäll, helt klart!


Jag och Ronjis för lääänge sen. Hoppas att sitsen blivit lite bättre?!
Fiina Ronjaponja <3
 


Kommentarer
Postat av: Warnmark -bloggen för dig & din häst

Sv; Haha okej, den ser riktigt go ut :)

2010-02-04 @ 10:32:49
URL: http://warnmark.blogg.se/
Postat av: julia

vilken tid rider du på tisdagar? För jag har aldrig sett dig där :O rider liksom också på tisdagar (;

2010-02-04 @ 21:37:37
URL: http://juliassaker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0