7/12-10 - Uteritt/dressyr + hoppning LRK

Jag tänkte rida dressyr, så jag skottade upp ett jättestort spår, men det blev helt misslyckat. Marken under är ju inte frusen, så Nico sjönk ner förfärligt i gräset, så det var ingen hit direkt. Jag red därför ut istället, och red dressyr på skogsvägarna. Han kändes ganska så fin, jag hade pelhamet på eftersom att jag misstänkte att han skulle bli lite tossig i galoppen, och mycket riktigt. Han var dock inte dum, utan bara pigg, så nästa gång kör vi såklart på vanligt bett igen. Vi tränade lite på bytena, men han kan bara byta från vänster till höger, inte tvärt om. Problemet fanns redan när jag ställde av honom, så det är ju inte så konstigt kanske. Han gjorde i alla fall sitt bästa!





Nico älskar verkligen att doppa huvudet i snödrivor, han är helt omöjlig med det där haha! Allra helst så ska han gå med huvudet som en plog framför sig, och så ser han så lycklig ut när han får upp huvudet igen. Han är så rar min lilla häst!

På LRK så hade vi hoppning, och jag red U2 igen. Han är verkligen en klippa att hoppa på om man är lite osäker, så han är ju väldigt tacksam att rida. Egentligen är jag lite för liten för honom, jag orkar egentligen inte få varken ihop eller fram honom, så på det sättet kan han ju vara lite svår. Han gör ju inte mer än vad han måste på marken, men han skulle ju aldrig stanna eller dumma sig vid hinder. Vi hoppade en serie som började med 5,5an, allstå travbom - kryss - ett galoppsprång - oxer, och efter det ett galoppsprång - räcke - två galoppsprång - räcke - ut. Det var en väldigt givande övning för balasen tycker jag, jag sitter ju ganska så löst nu när jag inte hoppat på så himla länge, så då är det skönt med en serie. Oxern höjde vi upp till ungefär 1.20 i slutet, och jag kan ju tycka att det är för högt, haha. Tur att man har en snäll häst då! Fast det hade nog varit mindre skrämmande på Nico, jag har enklare att följa hans språng i och med att han inte har så himla lång hals. Men jag tyckte att det var roligt i alla fall!


En yngre Grålle tillsammans med min ridlärare Anna på Gotacupen i Götene.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0