5/12-10 - Uteritt

G r å l l a n   &   N i c o ;
Idag var min vän Amanda här och red ut med mig. Jag har ju inte ridit Grållan ute utan ledare förut, eller ja, mamma har ju i alla fall gått med som stöd. Idag så tog dock jag och Amanda en sväng, ganska lång faktiskt, på kanske en och en halv timma. Kan säga att det var ganska jobbigt för hästarna, för jag ljuger inte när jag säger att det gick högt upp på magen på Nico. Han kämpade dock på jättefint, och han verkar trivas med Amanda, för hon är den enda nya som han inte försökt slänga av. Nico pulsade tappert genom snön, men Grållan var lite mer fundersam på hur man skulle lösa problemet, så det slutade med att hon la sig platt på mage med frambenen utsträckta framåt, och bakbenen utsträckta bakåt, haha. Hon försökte liksom att "simma" i snön, och det gick ju sådär. Klok som hon är fick hon dock inte panik, utan funderade lite innan hon reste sig upp och fortsatte med simningen. Hur som helst så både skrittade och travade vi, och båda hästarna var jättetrevliga faktiskt. Väldigt roligt att ha två så fina hästar måste jag säga! ♥


Reprisbild på pållarna i hagen. Ska ge er nya när jag lärt mig den nya datorn bättre, jag lovar!

 

 


Kommentarer
Postat av: Olivia

låter roligt (Y)

2010-12-06 @ 20:28:27
URL: http://oliiviiagustavsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0