4/12-10 - Dressyr och uteritt

N i c o :
Som jag sa tidigare så har Nico betett sig väldigt konstigt, och jag misstänkte ju så smått att det var pälsen som spökade. Förra året var han lite grinig när han satt pälsen, och det visade sig vara samma problem i år, fast värre då. Jag helklippte honom innan jag red, och han var jättefin sen när jag red, så jag antar att det var det som var problemet. Han stod stilla hela tiden medan jag klippte, det var bara i slutet på benen som han hade tröttnat, men han skötte sig jättebra! Det tog närmare tre timmar, två och en halv i alla fall. Jag red lite dressyr på honom, men han är ju verkligen inte i form, så man får ta det för var det är. Jag galopperade lite i skogen också, för han orkar inte riktigt på böjt spår. Han kändes i alla fall mycket bättre än de andra dagarna!

Riktigt elak bild på Nico, han ser helt felskapt och tråkig ut. Kanske kan ta en bättre imorgon om Amanda kommer, då kan hon ställa upp honom lite finare, haha. För riktigt såhär illa ser han ju inte ut, min snygging, haha! Ser ni för övrigt hur underbart väder det var idag, om ni kikar ut genom dörren!


G r å l l a n :
Lilla Grå fick gå på sin längsta tur hittills i skogen idag. Vi gick kanske en kilometer eller en och en halv ner i skogen, och så vände vi och red hem. Hon blir väldigt stressad när man vänder, men annars är hon lugn och fin. Om Amanda kommer imorgon så ska vi rida ut en sväng är det tänkt, och då blir det en riktig runda där man slipper att vända, ska bli spännande! Hon skötte sig i alla fall fint!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Har du nå bra tips på vad jag kan önska mig i julklapp? ;pp

2010-12-04 @ 22:34:29
URL: http://ponnyproffsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0