23/12-10 + 25/12-10 - uteritter

Eftersom att jag har haft mycket i skolan och runt omkring så har jag inte hunnit rida hästarna, därmed har jag helt enkelt ställt av dem istället för att slippa ha dåligt samvete. Därför har jag inte heller bloggat, det har inte funnits någon tid till det heller.

Det har inte hänt särskilt mycket under tiden, mer än att jag bytt till spån i två boxar och så har jag skaffat en ny hovslagare som är jättebra! Han är hovkonsult och har en enorm kunskap om hur olika skoningar osv påverkar hästens rörelser, och redan efter en gång tycker jag att Grållan travar och galopperar på ett helt annat sätt, mycket mer "ridhästigt" än innan. Jag har ju inte ridit henne, men jag har sett i hagen i alla fall. Både Nico och Grållan har fått snösulor och fyra brodd i varje sko runt om, så nu går det att rida igen.

2 3 / 1 2 - 1 0   -   T o r p r u n d a n
Jag hade tänkt att skritta Nico hela rundan eftersom att han stått så länge, men han nappade inte på detta. När jag kom till Johans rakbana så skulle jag bara trava några steg, men Nico fattade glatt galopp och galopperade hela rakan. Inte helt fördelaktigt om man säger så, men jag hade det vanliga tredelade eggbettet, och med tanke på att jag troligen har en spricka i ena handleden (den kan vara stukad också, har inte kollat upp det än) så blev han alldeles för stark för mig, så han fick rulla på istället. Resten av rundan skrittade vi dock.

2 5 / 1 2 - 1 0   -   M å n s l u n d a r u n d a n

Idag blev det Månslunda istället, och Nico kändes fin idag också, lika pigg. Jag tog dock pelhambettet idag, eftersom att jag fortfarande har hutlöst ont i handleden. Jag skrittade först i kanske 20 minuter, sedan travade jag en bit och efter det en galopp i varje galopp, sedan travade jag lite till och resten blev skritt. Det är ju så mycket snö på vissa ställen, på ett ställe gick det upp till mitten av mina vader när jag satt på Nico! Han tycker dock att det är jätteskoj att gå i djup snö, men det känns lite farligt. Där var det dock bara pudersnö som yrt över vägen, så det var ingen fara. Han kändes i alla fall fin och glad, och han kunde till och med tänka sig att mysa lite på gången när vi kom in, haha! Stackarn är så himla frusen bara, så jag måste rida med fleecetäcke på, och jag hinner knappt ta av täcket på gången utan att han skakar, lilleplutten! Skulle vilja borsta honom ordentligt, får väl ta in honom i köket där det är varmt, haha!


Lilleman redo och taggad inför ett ridpass i snöstormen, i sina supermansilverboots!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0