1/12-10 - Arbete från marken

Idag var det bara Nico som fick gå, och han skulle egentligen få ett lungt lekpass, som jag skulle avsluta med att skritta lite. Det blev dock inte riktigt så, haha. Jag började med lite enkla ledövningar och att flytta honom i olika riktningar med sticken, både på långt och kort rep, sedan lite löst också. Han skötte sig verkligen jättebra, jag longerade lite i repgrimma och han sökte sig neråt och kom upp riktigt bra med ryggen, helt klart över förväntan! Tänkte att jag skulle testa att rida lite, men det blev tidernas kortaste ridtur! Jag hoppade upp och skrittade halva långsidan, sedan skulle jag svänga åt höger, men Nico ville vända bak åt vänster. Jag visade honom såklart vägen åt höger, men då blev han arg och bokstavligen slängde av mig. Har ALDRIG hänt förut att han dragit av mig med flit, men den här gången blev han sur och gjorde det. Det kändes stabilt typ de fem första bocksprången, sen insåg jag att jag skulle trilla av. Jag intog falläge och släppte vid språng sju, haha. Efter det fick Nico springa ordentligt kan jag säga, för även om jag måste kolla upp varför han gjorde som han gjorde, så är det inte acceptabelt. Han fick galoppera i djupsnön tills han ville komma in till mig och mysa, då fick han galoppera ett par varv till innan jag kallade in honom och gosade. Efter det så jobbade vi lite i skritten och gjorde lite yoga, sånt som han är helt trygg i och vet vad jag menar med. Det var en lagom svettig kille som gick in när vi var klara!!


Han var ju lite busig förra året också som ni kan se på bilden, men då kändes det inte som att han ville skicka av mig, utan bara som att han var glad över att galoppera i snön! Nu bockade han ju iväg i skritten, haha. Han är så söt när han inser att han gjort fel, för då blir han helt förstörd och vill ställa saker och ting till rätta, så han blir jättegosig med en gång!



Hästarna i stallet vid läggdags. Grållan och framförallt Nico var nyfikna på vad jag gjorde på loftet, men Dianne lyfter minsann inte huvudet i onödan, haha. Hon är ett riktigt litet matvrak måste jag säga! Men de har ändå bättrat sig väldigt nu när de lugnat ner sig i gruppen, frukosten räcker ofta till tolv, och då är det ju inte långt kvar till middag, och den i sin tur räcker långt in på eftermiddagen. Förut brukade de bara slänga i sig maten, men nu har de lärt sig att maten inte kommer att ta slut, vilket är väldigt skönt! Det blir ju så mycket naturligare för dem!


Kommentarer
Postat av: jessica andersson

snygg blogg med fina hästar! :) besök gärna min! :)

2010-12-02 @ 20:45:40
URL: http://jessiejump.blogg.se/
Postat av: v e n d e l a & m a t i l d a§

2010-12-02 @ 20:45:42
URL: http://ponnyproffsen.blogg.se/
Postat av: Frida

Var bor kaninen nu för tiden om Diane bor i hans box? Har han flyttat in för vintern kanske? Stackars din pappa i så fall ^^ haha

2010-12-02 @ 21:53:40
Postat av: Olivia

stallet är så fint !

2010-12-02 @ 22:00:35
URL: http://oliiviiagustavsson.blogg.se/
Postat av: Sophie

Gud vad fint stallet blev. -har inte sett en sån bild tidigare, super :D

2010-12-05 @ 19:30:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0