10/12-10 - Dressyr

Red lite dressyr i hagen, fick helt enkelt trampa upp ett spår och köra på. Snön är egentligen lite för djup nu, men Nico fixade det bra. Han blir lite hängande i handen i vissa lägen, men jag gjorde mycket avbrott och halter, och sedan testade jag något jag fick inspiration till från westernclinicen vi hade på skolan i torsdags, att rygga mycket. Det fungerade verkligen jättebra på Nico, han släppte och bar upp sig själv på ett helt annat sätt, och så fort han började hänga igen så gjorde jag halt och ryggade. Tanken är att vi ska kunna göra som Per gjorde på clinicen, att rygga i cirklar åt båda hållen. Det kommer nog ta väldigt lång tid att lära, och jag tänker inte göra det än på grund av snödjupet, utan det blir till våren. Tills dess ska vi bara träna på att han ska rygga mer villigt. Det blir ju lite jobbigt för honom när han måste sätta sig, han är ju som sagt inte helt igång nu, men han gör så gott han kan!


Kommentarer
Postat av: Elin

Hej! Hur lärde du Nico att rygga? Började du från marken först? Mvh/ Elin

2010-12-11 @ 11:21:59
URL: http://livetsomelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0