Klara funderar; varför engagerar man sig inte?

Jag hör allt för ofta saker som "åh, min älskade häst fastnade i taggtråden idag" eller "min älskling sprang in i skjulet och skadade sig på något", och då tänker jag såhär; om hästen är så himla älskad som det påstås, varför tar man sig då inte tid att säkra dess omgivning? varför ser man inte till att dörren till skjulet är stängt, så hästen inte kan skada sig i ett skjul där den inte ens hör hemma? varför byter man inte ut taggtråden mot eltråd? det är helt omöjligt att göra världen helt säker för hästen, men det är absolut möjligt att göra sitt bästa. De som känner mig vet att jag är en slarvmaja. Jag är det, verkligen! Men bara för det skulle jag aldrig få för mig låta farliga saker ligga kvar i hagen för att jag inte orkar ta bort det. Jag skulle aldrig låta min häst gå i en hage med lågt staket eller taggtråd, för att jag inte orkade göra det bättre, då får man ha hästen någon annan stans. Vad jag menar är inte att jag inte tror att dessa personer älskar sina hästar, det gör de säkert, men frågan är hur mycket?
 


Ett bra staket håller hästen hel och säker, på rätt sida av staketet.
 


Kommentarer
Postat av: Linda

Hej Klara. Vad kul att höra från dig. Jag gick ju med i något såtdär Adsense eller vad det hette, men jag fattade aldrig riktigt hur jag ska få upp reklamen på min blogg. Jag är iaf lite intresserad av att det så klart att lite hjälp skulle ju kanske vara till nytta...eftersom jag inte fattar helt själv =)...



Ha det så bra!

2009-10-26 @ 07:43:02
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0