En sammanfattning av uppehållet...

Som ni kanske märkt har jag inte varit speciellt aktiv, har helt enkelt inte haft lust. Har verkat för jobbigt att skriva ikapp allt, så för att få ihop det något sånär så tänkte jag bara skriva ihop en sammanfattning istället. Veckorna som ni missat har varit helt suveräna! Helt underbart hur duktig Nico har blivit! Vi har varit iväg på en hoppträning, vår andra, och min ridlärare såg ut som hon skulle dö iprincip, han hoppade superbra! Gången innan skötte han väl sig så sett, men fick inte riktigt något flyt i det hela. Den här gången så kändes det som att nästan allt satt, jätteskönt att kunna känna så, med tanke på hur jobbigt jag har haft det med hoppningen en längre tid. Men vi hoppade bana tillsammans med de andra i gruppen, på samma höjd utan att jag (eller Nico) blev speciellt tveksamma. Skitkul! Sen har vi mest tragglat dressyr hemma, inför tävlingen som vi var med på den 18/10. Det gick också förvånansvärt bra, 61,48%, vilket jag är väldigt nöjd med, trodde iprincip att han skulle hoppa över staketet innan vi gick in, men icke. Sen har jag haft den stora äran att träffa och rida ut med tjejen som har Trixan i sitt stall nu, det värmde mitt hjärta att höra att hennes ägare trivs med henne och att det går så bra! Jag har varit väldigt orolig för henne, travare kan ju ofta hamna ganska fel, men Trixan verkar ha fått ett toppenhem, och jag får hälsa på när jag vill! Jätteskönt! Förhoppningsvis ska jag hinna rida ut någon mer gång med Emelie innan hon tar hem sitt halvblod från Roger, skojskoj! Uppskattar allt sällskap jag kan få, haha! Så mycket mer har nog inte hänt, Nico och Northern bråkar på som vanligt, och Northerns täcke ser nu mer ut som ett lapptäcke. De har flyttat in i stallet permanent, = sovmorgon ett minne blott, haha. Min kanin Nagini har fått flytta in i en lyxvilla på 10 kvadrat, nämnligen en tom box i stallet, och det verkar han trivas bra med! Tänkte att jag slänger in filmen från dressyrtävlingen också!


Som sagt, är helt klart nöjd, trots några små missar!

Kommentarer
Postat av: STOCKHOLMSJENNA

ser ju fint ut!

2009-10-25 @ 11:19:48
URL: http://stockholmsjenna.blogg.se/
Postat av: Stina carlson

GUD VA FINA NI ÄR:D har aldrig sett han mer än på bild men fan va fint han rör sig:)

2009-10-25 @ 13:55:02
Postat av: Catago - Hästbloggen för dig!

ni är så fiiina ^^

2009-10-25 @ 15:26:16
URL: http://catago.blogg.se/
Postat av: anna

gud vad fint! och vilken galopp han har :D

2009-10-25 @ 21:56:06
Postat av: mia

Vad kul det later och vad glad jag ar for att du verkar rida flitigt!

2009-10-28 @ 05:32:04
URL: http://mikri.blogg.se/
Postat av: Warnmark -bloggen för dig & din häst

Ni är grymt fina! Verkligen roligt att se film på er :)

2009-10-30 @ 08:31:54
URL: http://warnmark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0