6/6-09-Dressyr

Okej, nu skäms jag faktiskt över den sjukt dåliga uppdateringen! Men vi har haft det trevligt i alla fall! För ett par dagar sedan så var Johanna här med sin häst Myggan, och Nico och hon lekte glatt i löshoppningshagen. Nico visade hur det går till och sådär, hahah! De hoppade bara lågt dock, de hoppade ju samtidigt. I förrgår var jag och mamma ute i skogen med Nico, han var ett monster, verkligen! När vi väl kom hem (efter stegringar, bockningar och försök till sken) red jag honom lite trött i lilla hagen, sen lekte vi som vanligt, och han var glad igen. Igår så löshoppade jag honom och Paris, jag stannade på 1,00 med Nico och 0,80-0,90 med Paris. Det gick faktiskt över förväntan, de är så duktiga mina små! Efter det gjorde vi lite andra övningar, lite agillity liknande med koner och så. Idag så blev det dressyr, och jag måste bara få säga att min häst är så otroligt underbar! Kändes verkligen som att allt släppte idag! Han gick i form i alla fall 90% av tiden i skritt och trav, samt en början till form i vänster galopp. Dessutom satt högergalopperna idag också, han har ju lite svårt för att fatta höger. Lite skänkelvikning, också den ganska bra, hade väl önskat lite mer tempo, men jag ställer inte för höga krav på honom när han går så bra, det är bara onödigt att göra honom ledsen. Efter ridningen var han genomsvettig, och då slog jag och kammen till; manryckning! (Nu fick ni ett stelt ansiktsuttryck och en mindre svettning, men nej, det blev ingen halvblodsman, jag jämnade bara ut den lite.) Nico stod snällt och tålmodigt, men efter 20 minuter var det väl inte så roligt längre, dessutom började porerna dra igen sig och det gick trögare, så jag tar resten en annan dag. Spela roll om det är lite ojämt just nu, hahah. Eftersom att jag missat så mycket här, så knåpade jag ihop en liten kort film, eller ett bildspel mer kanske, som kompensation!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0