13/6-09-dressyr

Jo, jag har väl ridit någon gång sedan sist, men jag har dessvärre inget större minne av det. Nu är det dock sommarlov, och självfallet ska jag försöka bättra mig. Idag tjatade min underbara pojkvän på mig tills jag faktiskt gick ut och red, jag är så dålig på att byta om och gå ut. Han ställde även upp på att fota dagens pass, som var väldigt lyckad. Bara en miss i högergaloppernas fattningar, och den tar jag helt och hållet på mig, sadeln sitter inte hundra så jag satt för snett. I övrigt var han jätteduktig, lite tarvlig kondis har han allt, men han kämpar på den busen. <3 Red lite volter osv, över lite cavaletti också, han börjar fatta grejen med bommar nu! Veckans hoppass kanske blir imorgon, om allt känns rätt alltså. Dagens övning gick dock främst ut på galoppfattningar får jag lov att säga, och de känns bättre och bättre! Han ruskade lite på huvudet, men det är för att tränset sitter så vansinnigt dåligt, min engelska nosgrimma gick ju sönder, och remonten passar inte för fem öre. Tur att jag slängde ivägen en "liten" beställning med nya prylar åt älsketoffs igår! <3

Foto:Lucas Berglund
Jag älskar verkligen mina små tjocka djur, ih! <3

Foto:Lucas Berglund
Längtar så sjukt mycket tills jag kan ta vara på hela hans kraft,
träning träning träning! En dressyrsadel vore inte fel heller, det skulle
nog kunna hjälpa mig att sitta rätt, så att jag kan hjälpa honom
att gå rätt. Vore lite lyxigt faktiskt, haha. Mantittare där!!! Ursh!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0