8/7-09-uteritt

Idag slängde jag och Johanna på hästarna sina saker och red ut i skogen, mycket välbehövligt! Tog en riktig långtur på kanske två timmar, hästarna var pigga och glada hela vägen. Nico den stackarn fick sig ju visserligen ett dressyrpass på grusväg, men jag hoppas att han förlåter mig för det. När vi kom tillbaka så kände vi att, jo, vi har en ny ponny här, och vi vet inte hur han hoppar?! Jag menar, av rena säkerhetsskäl (nej nej, vi ville inte egentligen, neeej) så var vi tvungna att provhoppa lite innan Josefin kommer. Johanna började, och han var ju aningen knepig, men det gick fint till slut. Sen skulle jag prova också, och herregud, jag flög nästan av. Det var lite skillnad att hoppa B ponny och Nico. Hm. Men provade igen, och då blev det bättre flyt. Hahah, jäkla skitponny! Nåja. Johanna fick prova ett hopp eller två på Nico också, hon verkade inte..... trivas. Hm. Nåja, jag kunde inte låta bli att ta ett skutt på honom jag också, han är ju en fröjd att hoppa nu för tiden. Hoppade dock inte högt, serien ligger väl på 60-80, så jag tog den en gång. Han-är-asfin! Han var väl lite trött dock, så han släppte frambenen lite tidigt, men, spela roll, vi kom över helskodda. Vill gärna ta något lågt (50-60cm) skutt på honom i princip varje dag, för att han ska bli lite mer van och inte ta så hårt på det. Det går framåt, så att säga. Hihih! <3

Foto:Johanna Gärdström
Liten och sketen bild på sista hindret, från mobilfilm.
Egentligen skulle ni ju fått filmen, men moviemaker gillade
inte MPEG-4, såååå. Jag får lösa det, håll ut!

Foto:Klara Hansson Zettersten
Johanna och Jimmys första hopp, liten missbedömning.
Han var ju knepig som attan. Jossan kommer nog få
tugga grus både en och två gånger!'

Foto:Klara Hansson Zettersten
Andra hoppet, något mer synkat! Hahah, skrothäst!

Foto:Johanna Gärdström
Mitt och Jimmys första. Det ser väl bra ut ÖVER hindret,
men jag trodde på allvar att jag skulle flyga av EFTER,
han hoppade mysko, och jag tappade stigbyglarna och
allt, sadeln är ju för liten för mig också. Det var läskigt.

Foto:Johanna Gärdström
Andra hoppet, det kändes säkrare. Jag kände mig
stabil så att säga!
 

Kommentarer
Postat av: Emma

haha ja han är la lite typ... mesig att hoppa eller? :P

2009-07-09 @ 10:58:50
URL: http://emmaelfstrand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0