14/7-09-hoppning/markarbete/barbacka

Ja, blandad kompott alltså. Josefin red lite markarbete på den gode Jimmy, som inte bockade en enda gång tror jag, och hon satt kvar hela passet. Jag tänkte först inte rida Nico, men Josefin ville se hur man longerar, så det skulle jag visa. Misslyckades dock, tror inte Nico är van vid den vanliga longeringstekniken, får be Mia hjälpa mig lite. Hoppade upp och red barbacka på honom istället, mest för att jag inte kunde låta bli. Han gick faktiskt kanon, så det var ju tur att jag hoppade upp. Tror det är sadeln som han bråkar mot, får åka och hämta Stinas och prova dem. Jag red Morris för andra gången också, gick hur bra som helst, gamlingen var på gott humör! Hoppade lite, och tänka sig, jag fick ha min älskade hopputrustning som jag hade på Dimen, underbart! Hoppade väl någon meter ungefär, har inte mätt så noga. Det mest otroliga var väl att han inte rev en enda gång, vägrade på ett par tunnor bara. Var mest för att jag ramade in honom för dåligt, jag är så feg när det är halt så jag bara tänker på det. Nåja. Bilder!

Foto:Mia Kristoffersson
Jag är faktiskt ganska förtjust i honom! Min sits är ju skit, men vi kom över.

Foto:Mia Kristoffersson
Gullehästen! <3

Foto:Josefin Fjällborg
Och mysponnyn! Helt underbar var han idag!

Foto:Josefin Fjällborg
Inte för att han är så snygg på bilden, ville bara visa mitt engagerade
försök att hitta på en frisyr som han passar i. Mission failed.

Foto:Mia Kristoffersson
Och så avslutar vi med lilla Jimmy!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0