13/7-09-dressyr/markarbete/psykbryt?!

Idag var min ponny förjävlig. Jag skojjar inte. Han gick ju mer på två ben än fyra i alla fall! Hopplös, på riktigt! Tror att han påbörjat en trotsperiod faktiskt. Känns ju så lagom hemskt, hur ska jag orka med det här nu då!? Nåja, får försöka så gott det går. Han drog iväg hela tiden också, så tillslut så fick han galoppera typ 10 varv i frisk galopp (det är nog ungefär 4km), och sen försökte han inte springa så mycket mer. Han lyssnade faktiskt bättre efteråt, men det är ändå inte riktigt så jag vill lägga upp passen... Ursh.

Jossan red Jimmy också, barbacka, för han hade ett sår vid sadelgjorden. Favorit i repris höll jag på att säga, han bockade och hon voltade idag också, skitponny! Men det gick bra idag också, och hon satt upp igen och red igenom Märke II programmet i skritt. Har gett henne en lapp med det på, så hon övar för fullt!

Foto:Josefin Fjällborg
Jäkla psykopatponny! Fin är han i alla fall!

Foto:Klara Hansson Zettersten
Stackarn sover på golvet nu, hon blev nog trött av allt bockande!
 

Kommentarer
Postat av: lina [discosadness.blogg.se]

sv: tihi, tacks snygging :-*

2009-07-16 @ 21:50:47
URL: http://discosadness.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0