9/8-09-Provridning

Idag så kom Hannah och provred Nico. Hon har ridit honom en gång förut i skogen när hon och Mia var ute, och nu så letade hon efter en häst att hjälpa till med någon dag eller två i veckan, och då ska man ju ta tillfället i akt! Vet ju att Nico trivs med henne på ryggen, så nappar hon är det bara positivt för mig! Gick bra, Nico var dock ganska jävlig mot henne och kollade lite hur han kunde bete sig, dumhäst. Efteråt hoppade jag upp och red lite barbacka för skojs skull, och då var han verkligen jävlig, stod mer på två ben än på fyra höll jag på att säga, men inte riktigt så illa. Tog ett litet skutt också, bara 50-60, hur bra balans som helst har jag faktiskt inte! Lite mitt fel att han bråkade dock, han hade stått i två dagar efter långritten.

Foto:Klara Hansson Zettersten
Samma lilla skutt som jag och Nico tog barbacka sen, han ser ju helt och
hållet oengagerad ut, men han var taggad till tusen! Det är för att hans
ögon rinner som han ser lite sorgsen ut. Flugäckel!

Foto:Klara Hansson Zettersten
Hahah, stackars Hannah hade Mias hjälm, så hon såg väl ingenting på
hela passet typ? Men jag tyckte hon gjorde det väldigt bra i alla fall. Jag
bör tillägga att jag är så löjligt noga med vem som får rida en längre stund
på min häst, just för att han lägger till med dumheter så himla snabbt,
men det är jag inte alls orolig för gällande Hannah.
 

Kommentarer
Postat av: FREJA LINDSKOG - Livet på Lindgården

Gud så söt ponny! :D

2009-08-11 @ 01:04:35
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/
Postat av: Sabina

Jättefin ponny! ;D

2009-08-11 @ 12:57:16
URL: http://ronda.blogg.se/
Postat av: Erika

Så söt!

2009-08-12 @ 17:47:44
URL: http://thoressons.blogg.se/
Postat av: Hannah

va roligt att du känner dig så, säker, med mig eller vad man ska säga :D

kul att höra, ska bara se hur det blir med travarn så hör jag av mig så fort som möjligt :D

2009-08-13 @ 19:55:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0