Novadime xx

foto:johanna gärdström

Namn; Novadime xx
Kallas; Dimen, Snokkepelle
Född; 2/4-00
Ras; Engelskt Fullblod
e. Diaghlyphard
u. Novascotia

Mer om Dimen;
Novadime var min första egna häst, och jag köpte honom i Eskilstuna. Han var den första hästen jag provred, och var väl lite av ett impulsköp, men jag ångrar mig inte för fem öre! Det var problem från början till slut, kan man säga, men jag lärde mig så otroligt mycket, och han stod mig väldigt, väldigt nära. Jag köpte honom i November 2006, och under tiden tillsammans lyckades vi med hjälp av blod, svett och tårar kämpa oss igenom ett LC program och en 70 cm pay & jump. Vi var aldrig speciellt framgångsrika, men vi kände varandra utan och innan. I slutet av sommaren 2008 kände jag dock att det var för mycket problem, och att jag behövde satsa mer på skolan, så han hyrdes ut till Varaortens Ryttarförening över vintern. Meningen var att han skulle komma hem när deras skolår tog slut, men i Maj 2009 fick vi tyvärr ta beslutet att låta honom gå vidare, då han hade väldiga problem med sina leder. Han står mig dock fortfarande väldigt varmt om hjärtat, och jag kan bara se tillbaka på vår tid tillsammans med ett leende på läpparna!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0