Nerco van de Bredehoeve

nerco van de bredehoeve haflinger häst

Namn
; Nerco van de Bredehoeve
Kallas; Nico
Född; 31/5-01
Ras; Haflinger
e. Neputn
u. Calinda van de Bredehoeve

Mer om Nico;
Att jag provred Nico skedde av en ren slump. Jag hade provridit en knabstrupper på Hällekis Säteri, och var lite osäker, så jag ville provrida igen. Sagt och gjort, jag åkte tillbaka veckan efter för att provrida igen. Phellix som hästen hette skenade dock som ett lok, och jag beslöt mig för att försöka hitta något lugnare. Stinelo berättade att de fått in en liten haflinger bara några dagar tidigare, och visade honom lös i ridhuset. Jag kunde inte annat än falla för honom, och veckan därpå åkte jag och provred igen. Jag trivdes bra på hans lilla rygg, men beslöt mig för att prova ännu en gång, då jag fortfarande var osäker. Stinelo tog med mig och Nico ut i Hällekis fina lövskog, och vips så var jag fast. Måndagen den 20/4 2009 hämtade vi honom hem till oss, och jag känner redan på mig att det kommer att bli bra!
Nico är en snäll och sansad kille med hjärtat på rätt ställe. Han är snäll i all hantering, och är den där underbara hästen som alltid kommer först till grinden i hagen när man ropar, och han håller sig trygg i alla situationer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0