29/4-09-veterinär

Ja, som ni kanske märkte så uppdaterade jag inte igår. Detta beror på att det var den hittills värsta dagen i hela mitt liv. Just nu står jag inför det svåraste beslutet jag varit med om. Operation eller avlivning. Operationerna kommer aldrig att göra honom bra, men kanske bra nog att han kan skritta med ryttare en gång i månaden, och gå i hagen och ta det lugnt. Jag har verkligen aldrig varit med om något så hemskt. Min älskade Novadime, hur hamnade vi här? Jag förstår inte hur jag ska kunna ringa till ATG och be dem döda min bästa vän, jag förstår det bara inte. Jag önskade så hårt att det aldrig hade hänt när jag vaknade, men det har hänt. Han går inte i hagen utanför köksfönstret, han står i Vara med nysprutade knän och en halvt bortslipad hov. Jag. Förstår. Inte! Det som jag förstår minst av allt är hur jag ska kunna fortsätta leva om han måste sluta. Att behöva leva med att jag lämnade honom, och sedan betalade någon för att döda honom. Jag vill verkligen inte mer, orkar inte mer. Ska ringa till både vet. och Carina och diskutera hans framtid, men jag tror att jag redan vet hur det går. Jag vill stänga av.

Jag älskar dig Novadime xx

Kommentarer
Postat av: lina

vet inte vad jag ska säga. beklagar :-(

2009-05-02 @ 10:53:51
URL: http://discosadness.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0