28/4-09-vila

Idag får lilleman vila, ska åka bort till honom en stund innan jag åker till ridskolan dock, och kolla till honom lite. Han var ju svullen i bogen och hade ett sår över mungipan igår, han hade väl bråkat med Wanda antagligen, så jag ska smörja på lite salva tänkte jag. Imorgon ska jag nog vårstäda honom, han ser ut lite som en gris. Jag ska försöka borsta bort den värsta vinterpälsen och trimma manen så den blir lite jämnare i alla fall, men tänker inte jämna ut den helt, för då lär det ju inte bli mycket kvar precis. Ska köpa en spetsklänning på torsdag också tänkte jag, meningen med det är att jag ska ha den på en fotosession i sommar, så jag måste lära mig att rida i repgrimma också, men Nico kan ju redan, så det blir nog inte svårt. Helst hade jag ridit utan träns, men jag får nog börja med grimma och halsring, haha. Nåja, det går säkert lära honom dock, han är ju en trevlig prick. Eftersom att jag varit ledig idag så har jag suttit och målat lite, slängde ihop en snabb bild på Nico-picko.

Copyright:Klara Hansson Zettersten
större bild finns att se här;
http://klarahansson.deviantart.com/art/Nerco-van-de-Bredehoeve-120750852


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0