28/4-09-barbacka

Stackars Nico blev lurad på sin vilodag, jag skulle bara åka dit och fylla på vattnet, men jag hade en halvtimma på mig, så jag red lite barbacka i paddocken med grimma och halsring, eftersom att jag som sagt vill kunna rida honom helt utan utrustning så småningom. Han var dock lite för piggelin för halsringen, men grimman lyssnar han ju rätt bra på i alla fall. Ska nog prova med en repgrimma istället, lädergrimman är lite stor och vimsig. Övade lite framdelsvändingar och sådär, och vi fick allt till några fina. Kändes dock lite ovant att rida i grimma, men det kommer säkert. Hoppade av och övade den enda NH-rörelsen som jag kan, vet inte vad den kallas, men han gör i alla fall en "framdelsvändning" på kommando när jag står på marken. Hahah, jag måste åka till Rebecka och träna känner jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0