24/4-09-skogen

Ja, nu har jag minsann tagit mig ut i skogen och invigt sadeln. Nico skötte sig utmärkt, vi bara skrittade och travade lite dock, för marken var dålig och det var fullt med älgar överallt. Ursh! Josefine var med på Wanda också, och nu när vi kom hem så släppte vi dem ihop i sommarhagen så de får lära känna varandra, dessutom kan de gott vara ute, de har såpass med päls så. Imorgon får vi se vad det blir, antingen en tur i skogen med Josse igen, eller så blir det lite bus och lek i paddocken, kanske kan ta med mig någon någon bok, har ju "Lär känna din häst" av Lesley Bayley som kanske kan vara bra såhär precis när jag fått honom. Det är en bok om träning från marken, har inte riktigt provat något, Dimen var inte så taggad på det helt enkelt, det är ju mycket med bommar och sånt, och han... gillar inte bommar. Nu ska jag krypa i säng, för jag ska till stallet ganska tidigt imorrn och kolla till hästarna, och då vill jag ju vara lite pigg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0