24/4-09-sadelköp

Ja, idag inköptes en sadel. Köpte en begagnad, ska ändå inte ha den så länge, utan bara tills jag bestämt om jag ska ha en hopp eller dressyrsadel, och dessutom kommer Nico förändras endel i kroppen, då det finns en hel del fett som ska bli muskler så småningom. Är det någon som har tips på en bra sadel så hör av er, både hopp och dressyr! Jag har funderat på en Henri de Rivel - Authentor, dressyr då, men jag vet inte om de görs med så extremt vida bommar? Det samma gäller Pfiff Amaretto, men vi får se. Hoppsadel vet jag inte, gillar ju min, så det blir kanske en likadan i så fall. Köpte ett babyblått schabrak från Jacson också, och en ren utan tvätt-spray, Fiebing's Green Clean hette den vill jag minnas. Hoppas det gör susen på både svett och gräsfläckarna! Nu ska jag äta middag, och ikväll blir det en tur i skogen med Urax, hahah.

foto:klara hansson z
begagnad med skavanker, men fult funktionell i ett par månader.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0