23/4-09-ridbanan

Idag så tog jag och Nico ett pass på banan, och självfallet var bästa Johanna med och fotade! Skrittade av mitt lilla "vilddjur" gjorde hon också den underbara tösen! Nico börjar söka lite stöd på tygeln i både skritten och traven redan, och framdelsvändningarna sitter faktiskt ganska bra, det är nog för att han är van att göra dem från marken. Han är väldigt stel i högervarvet, men det är ju för att han är så stel i vänstersidan, åtminstonne i bak. Vi provade att hoppa lite också, men Nico visade ingen större entusiasm, han mest klev över allt, eller gick igenom det, men det blev väl 45 cm till slut, och jag menar, det är ju bara hälften av lägsta höjden på storhäst, hahah.
Hovis var ute och verkade honom en snabbis på förmiddagen också, han var ju så förskräckligt lång i hovarna. Vi fick ta såpass mycket att det fick bli skor i fram, eftersom att det bara är grusvägar överallt, men de åker nog av till nästa skoning. Jag måste se över vaccinationen också, för i passet så står senaste på -07 någonting, vilket inte är så bra.
Planerna för imorgon blir i alla fall att åka till Håkan och prova ut en ny sadel, idag lånade jag Johannas, och den satt bra faktiskt. Provade Josses igår, men den var så lång så han kickade lite åt den, men idag när han hade en vettig sadel visade han sin underbara galopp! Han kommer säkert få en jättehärlig trav också när han sätter under sig lite bättre. Tror jag ska försöka åka upp till Anneli Borgh någon dag, eller så får Camilla komma ut istället. Hursomhelst, jag är väldigt nöjd med dagens pass, och jag är så otroligt kär i min lilla urhäst. Jag ska nog börja kalla honom Urax.

foto:johanna gärdström


foto:johanna gärdström


foto:johanna gärdström

Kommentarer
Postat av: Johanna ^^

NI ÄR FINAST :O



grymt duktiga va ni !

2009-04-26 @ 08:38:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0