Nicos julklappar

Ja, här är listan på vad Nico ska få av mig i julklapp. Nå, allt kommer säkert inte att vara här tills jul, men tanken är att jag ska införskaffa det så snart som möjligt i alla fall. Först och främst så är det ett par Iberiska stigbyglar (550:-) i rostfritt. Grymt snygga, och supertrevliga att rida med!
 
Sen behöver jag ett till stångbett, och jag tänker mig ett Escuela alta (799:-) eftersom att det är så vansinnigt snyggt! Tänkte ta ett rostfritt med svart mundel och svarta knappar. Till detta behövs också en akademisk kedja, men den är inte med på bild. För att sudda ut arga läsares illusion av att jag väljer bett endast efter utseende så kan jag passa på att påpeka att Nico trivs jättebra på raka stångbett med tungfrihet, särskilt om de dessutom har raka stänger.
 
I kombination med esculea alta-bettet har jag tänkt att rida med kapson, och jag känner att det blir smidigast med en semi-kapson (395:-) att fästa i huvudlaget bara. Har valt en med fast järn och rostfria beslag. Till kapsonen behövs också ett par extra långa tyglar, har valt ett par släta 340cm i läder med rostfria spännen (295:-). Ska se vad jag kan hitta för motsvarighet till bettet, för där kan jag inte ha så långa tyglar.
 
Slutligen har jag tänkt mig ett huvudlag/långa sidostycken med swarovskikristaller (289:-) som jag tror kommer att bli ruskigt snygga ihop med resten!
 
Känner på mig att det kommer att bli ruskigt snyggt tillsammans, med min Deuber&Partner Relvas med rostfria beslag, Nico kommer att bli vackrare än någonsin! Känns dessutom bra att det för en gångs skull är saker jag behöver och inte bara vill ha, haha!
 
Allt utom sidostyckena kommer från Markus Holst och sidostyckena kommer från Kyro Riding Gear.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0