Sjukt sugen på att rycka upp det här stället...

Jag är dagligen väldigt sugen på att börja blogga igen, men så känns det larvigt att börja som om ingenting, därför tänkte jag för hundrade gången ungefär slänga ihop ett "detta-har-hänt"-inlägg! Då har ni lite bakgrundsfakta, och nu ska jag verkligen försöka komma igång igen! Skriver mest om hästarna nu, för med mig har det inte hänt så himla mycket faktiskt. Jag var dock på klassresa ner till Flyinge över två dagar, det var helt underbart skoj faktiskt! Väldigt intressanta studiebesök och sådär, skolan har sina ljusa stunder!

G r å l l a n
Lilla fröken Grå har gått väldigt lugnt sedan hon började sätta päls eftersom att hon har varit enormt stressad. Hon har börjat lugna sig nu och allt känns bättre, så jag har börjat rida ut på henne i alla fall. Hon är extremt känslig för alla förändringar, så hon har haft det lite jobbigt nu, haha! Sist jag red ut så testade jag graman på henne, vilket fungerade superbra just i lugnande syfte, är ju inte så mycket för hjälptyglar annars, men hon tog det jättebra. Finaste!!



N i c o
Stora killen har varit iväg på en veckas läger utan mamma, med min kära klasskamrat Amanda. Självfallet hälsade jag ändå på honom varje dag och var jättelarvig, jag visste ju att han var i goda händer, men ändå fjantar jag mig så! Han tyckte nog att det var superskoj att stå på en större anläggning där det händer mycket, och han såg fin ut de gångerna jag kollade när Amanda red.

I övrigt är han nu helklippt, och fortfarande lika tjock som innan, trots att han ändå är igång nu. Förstår iiiingenting, haha! Tjockiskillen <3



N e m o
Lillkillen utvecklas faktiskt jättebra, men hans tänder kliar massor för honom så att han bits hela tiden, men jag hoppas att det ska lugna sig. En vän till mig är ute och promenerar med honom en dag i veckan vilket fungerar bra, bortsett från att han håller på med terror och bits. Jag har försökt att ha med honom som handhäst, men han svarar inte tillräckligt bra för tryck och eftergift än, men det kommer säkert!

Jag och mamma har dessutom slagit våra kloka huvuden ihop och fixat en ny boxdörr till Diannes gamla box, så där ska Nemo bo nu!


 

 

 

 


D i a n n e   &   D o n
Min fina donna och hennes gosse bor tyvärr inte hos mig längre, men går på en lösdrift tre kilometer bort med massa andra märrar och föl. Båda två trivs jättebra och Don har blivit så himla stor!! Jag åker förbi dem varje dag, på väg till skolan, och jag hälsar på dem så ofta jag har tiden till det.

 

 


Kommentarer
Postat av: pernilla

Frida har lätt snyggaste stalloutfiten ;)

2011-10-24 @ 22:11:20
URL: http://nillanmedstortp.blogg.se/
Postat av: Emelie

Jätte fin blogg och snygg header!

Hoppas du får en bra vecka! :)

2011-10-25 @ 11:28:43
URL: http://hastryttaren.blogg.se/
Postat av: warnmark -Officiell bloggare Göteborg Horse Show 2012

Sv; Jag kommer faktiskt inte riktigt ihåg hur vi byggde den men har för mig att jag har något inlägg om det längre bak i arkivet :).



Men vi grävde, drenerade, la på matta och sen på med stenmjöl ungefär. Haha :)

2011-10-26 @ 23:13:40
URL: http://warnmark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0