Dag 2: När & varför jag började rida

Den här frågan är lite intressant, eftersom att jag faktiskt inte riktigt vet. Jag tror dock att det var när jag var 8-10 år sådär, men mer koll har jag inte. Jag ville börja rida väldigt tidigt, men mina föräldrar har ju ingen hästvana så det fanns inte riktigt möjlighet till det när jag var liten.

Jag var väldigt mycket med mina älskade farföräldrar när jag var yngre, hela somrarna faktiskt, och en sommar var vi på en camping i Småland där vi lärde känna campingägarna och jag fick rida på dotterns hästar. Det var väl där det började, och efter att ha varit där ett par somrar så började jag på ridskolan i stan, sen har det bara fortsatt.

Farfar säger sig ha ridit i unga år, så det var väl egentligen han som uppmuntrade mig till det hela. När jag hade ridit i ett par år så fixade mamma med hjälp av grannen en foderponny åt mig som jag hade hos Josefine och sen var väl cirkusen igång antar jag..



Första foderponnyn Filur!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0