Dag 4: Det här är jag bra på

Något som jag faktiskt tycker att jag är bra på är unghästar. Jag älskar att jobba med dem, och för det mesta så brukar det gå väldigt bra. Jag föredrar faktiskt att rida hästar som inte är utbildade, men då självklart under en längre tid, och se dem utvecklas, det tycker jag är hur skoj som helst!

Jag och ponnyn Humlan som jag red till lite under en sommar, hon ägs nu av ridskolan här i stan
och hon verkar vara den solklara favoriten hos många!

Något annat som jag tycker att jag är ganska så bra på är att inverka med sitsen, kanske främst på hästar som jag har ridit lite mer dock. Jag har oftast en väldigt korrekt sits och jag tycker mig kunna inverka bra med den, särskilt på Nico, men det är väl inte så konstigt haha! Det tydliga beviset på detta är egentligen alla otroligt fina kommentarer jag får när andra har ridit mina hästar, om hur lätta de är i handen och så vidare.

 


En typisk Klara-bild, med lite hängande tygel och desto mer ben.

 


Kommentarer
Postat av: Olivia Gustavsson

sv. haha det förstår jag verkligen, haha xD

2011-11-08 @ 21:51:25
URL: http://oliiviiagustavsson.blogg.se/
Postat av: Evelina

Haha wow, du verkar vara den enda människan på jorden som prioriterar lätt och mjuk ridning framför sjukt samlad häst (Y)

2011-11-15 @ 09:51:13
URL: http://evelinablomqvist.blogg.se/
Postat av: ponnysoryttare - julia.

Sjukt fin blogg! Och grymt fina bilder!

Kika gärna in på våran blogg och lämna en kommentar, då skulle vi bli riktigt glada!

2011-11-15 @ 20:51:10
URL: http://ponnysoryttare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0