Dag 3: Det här behöver jag träna mer på

Något som jag VERKLIGEN behöver träna på är att hjälpa hästar, främst Nico, att taxera! Jag har ganska lite erfarenhet i hoppningen och har därför svårt att se avstånd ibland, och Nico är den sista hästen i världen som man ens kommer på tanken att låta taxera själv... Han har noll självbevarelsedrift och hoppar lite när han tycker att det känns bra, men det är sällan där det faktiskt är bra haha. Han behöver därmed mycket support, något jag har svårt att ge honom.


Här ovan ser ni ett typiskt exempel på hur det kan bli ibland när jag och Nico har väldigt skiljda åsikter om var avsprångspunkten bör ligga. Problemet kommer främst när jag höjer upp hindren lite, jag lägger honom för nära och hoppet blir bara rakt upp - rakt ner istället för en båge.

 

Något mer jag måste träna på som jag dock inte har någon såhär snitsig och roande bild på, det är att slappna av i min högerskänkel. Jag tror att benen är lite olika långa, plus att jag har ryckt höger knäskål helt ur plats för ett par år sedan, och det gör att benet blir lite "fladdrigt" främst i skritten faktiskt. Jag måste med andra ord få lite muskler där, lycka till Klara, haha!

 

 


Kommentarer
Postat av: Mia

Jo du och jag efterfrågar fortfarande inlägget: Klaras samlade ridminer XD denna skall ju garanterat vara med <3

2011-11-02 @ 22:18:29
Postat av: Frida Nilsson

HAHAHAHAHA

2011-11-02 @ 22:29:49
Postat av: AnKi

Jag tycker egentligen inte att det gör så mycket om man själv inte kan taxera hästarna rätt hela tiden, de måste lära sig att sköta sånt själva också. Givetvis ska man inte sätta dem i skiten på något sätt utan hjälpa dem hitta avstånden så att de kan lösa uppgiften mer och mer på egen hand =)

2011-11-02 @ 23:34:50
URL: http://klottrat.blogg.se/
Postat av: Emma Elfstrand - hästblogg

haha snyggbild ;) håller dock inte med anki, när det blir högre så måste man kunna lägga dem ganska så rätt för annars kan det gå illa! Dock är jag "tvärtemot" dig, jag har mycket lättare att se avstånd när hindren blir högre. Det svåraste jag vet är att komma rätt på en bom på marken/ett litet hinder :P

2011-11-03 @ 08:03:04
URL: http://catago.blogg.se/
Postat av: Olivia

sv. okej. Ska kolla lite mer på den! :)

2011-11-03 @ 10:36:31
URL: http://oliiviiagustavsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0