5/11-11 - Skogen och longering

N i c o fick gå i skogen idag, red ardennerrundan i ganska så hög intensitet, han var rätt svett efteråt! Det var dock lite fusk, för vi hade en paus på en timma i mitten, haha! När jag skulle rida förbi hos Kenneth så var han och en skogsägare där, så då blev jag kvar där och pratade hur länge som helst, han bygger nytt stall nämligen! Toppenfint! Nico skötte sig i alla fall väldigt bra och jag är nöjd med honom!

N e m o
longerade jag på kvällen tillsammans med mamma, vi tricktränade lite med honom också. Han var inte alls lika vild idag, så vi får se om jag lägger ut filmen, den är nog ganska enformig. Vi tränade i alla fall på att gå upp på en pall med frambenen, det var lite svårt med ofokuserad ponny, haha. Vi började även så smått med bugning och yoga, det sistnämnda förstod han bra, bugningen var det värre med. Söt är han i alla fall!

G r å l l a n fick vila eftersom att mitt humör inte var att leka med, och hur väl jag än maskerar det så går det inte att dölja för fröken Grå, det märker hon med en gång. Då är det bättre att hon bara får en morot och lite mys än att hon ska tro att det är henne jag går och surar på, haha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0