4/11-11 - Dagens aktivering

N e m o fick faktiskt bli longerad och hoppa lite idag, vilket han tyckte var superskoj! Han var het som jag vet inte vad, ska be mamma filma imorgon så ni får se, han är helt galen för tillfället! Han har i alla fall blivit fin på lina, han tar galopperna ganska bra, särskilt i vänster. Jag försökte träna lite agility men det var inte att tänka på när han var så pigg den lille skiten, haha!!

Tanja skulle ju ridit Nico idag, men det blev inte av idag heller, och när hon ringde återbud ganska sent var jag sjukt otaggad på att rida ut två hästar själv, så latmasken Klara testade att ha G r å l l a n som handhäst medan jag red på N i c o. Vi tog oss en tur i skogen med skritt och trav på kanske 45 minuter, vi hade faktiskt supermysigt och det gick kanon! Mina duktiga pållar!!! Grållan fick gå med gummisnodd så hon också fick jobba lite, och Nico red jag ju som vanligt. Grållan blev faktiskt mycket modigare av att gå sida vid sida med Nico, hon vågade till och med gå genom en vattenpöl! (Det hör inte till vanligheterna, minns ni mitt dopp tidigare i höstas haha?!)



 

 


Kommentarer
Postat av: Erika

Red i somras med unghästen som handhäst :)

Gick skapligt bra, och skönt att slippa motionera två hästar ibland med. :)



Skönt när man kan lösa de så där.

2011-11-04 @ 23:38:50
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: mia

Saknar dag 4 och 5 :P

2011-11-05 @ 22:44:03
Postat av: lovisa

mysig bild :)

2011-11-05 @ 23:55:23
URL: http://chaitjej.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0