24/11-11 - Intervaller

Igår var det bara Nico som fick gå, och han gick ganska så hårt. Började med att skritta till Johan, väl på banan travade jag ett var och cantrade ett, sedan red jag fyra intervaller i mycket frisk galopp. Hade tänkt rida sex intervaller, men jag mötte Johan på rakbanan så jag red med honom när han körde motion, så det blev sex varv på rundbanan också, haha! Kan säga för er som inte är så insatta, att när travfolk kör långsamt kan ju vi dressyrfolk ta våran ökade trav och slänga oss i väggen! Det var en mycket trött liten kille efter att vi travat klart, och på hemvägen skrittade han med tunga fötter.


Johan och Pilo på banan (som inte syns för allt gräs) förra sommaren.

 

 


Kommentarer
Postat av: Josefin

Jösses vilken härlig häst:) Kan tänka mig att det dundrar i marken när den kommer springandes:)

2011-12-18 @ 09:55:00
URL: http://noriffraff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0