Dessa jäkla sadlar!

Jag har lånat hem Amandas sadel för att testa på Grållan och den låg bra. Det är en Prestige Green Star, trodde aldrig att den skulle passa med tanke på hur Prestiges bommar ser ut, men det fungerade jättebra faktiskt. Red i den till och från ridhuset, för vi var ju på löshoppning idag. Ni får film på det senare, ska ut i stallet en sväng till bara!

Sadeln ligger bra på Grållan och är väldigt fin, men jag tyckte att det kändes lite sådär. Den har väldigt trevliga stöd i fram, men det känns som att mina ben är lite för korta på något sätt. Sen är det svårt att bedöma när jag red utan stövlar och i oskodda ridbyxor, men jag fick låna den en dag till så att jag kan rida i den imorgon också, så får vi se lite!

Vad har ni för erfarenheter av Prestigesadlarna?



Amanda, Jean och sadeln!

 

 


Kommentarer
Postat av: Elin

Jag har en Prestige Modena till Izza. Det är ju en dressyrsadel men jag älskar den! Det tog dock ett tag för mig att rida in mig i den och verkligen komma ner i sisten. Men nu sitter jag som ett smäck :)



Bra kvalité, snygg och skön.

2011-03-26 @ 23:13:20
URL: http://livetsomelin.blogg.se/
Postat av: Josefine

Min häst har grymt rak rygg och hon kan inte ha prestige. De är för smala, men sen om de hade varit rätt bomvidd hade de blivit för svängd istället.

2011-03-27 @ 06:03:30
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: Sus

man får bra stöd,men hamnar lätt i fel sits då de ofta är glashala.

2011-03-27 @ 11:26:58
Postat av: Caroline

Jag har en Prestige Versaille och jag tycker den är superbra! Väldigt skön att rida i. :)

Men jag håller med om att det inte är lätt att hitta rätt, eftersom man själv måste trivas i den också. Min förra ponny var jättesvår att hitta sadel till, provade verkligen allt som gick, och de som låg bra på hästen satt jag fruktansvärt dåligt i. Så det gäller att hitta något som passar båda :)

2011-03-27 @ 19:12:53
Postat av: Malin

Fiiin bild!:)

vad är de för travare?:)

2011-04-02 @ 20:28:32
URL: http://mullesdrommar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0