14/2-11 - Christoferträning

Nu är jag hemma hos farmor och farfar igen efter att ha tränat för Christofer. Det gick faktiskt väldigt bra och var lärorikt, det ska bli väldigt roligt att se var den här veckan leder oss! Nico var väldigt uppmärksam och fin, men vi jobbade mest i skritten eftersom att det är den han har svårt för. Vi jobbade mycket med att ändra takt och tempo, därefter gjorde vi öppnor och slutor på volten. Vi jobbade lite i traven också, men då tränade vi mest på att han skulle trampa på ordentligt och söka sig framåt neråt. Eftersom att det här är en helt ny ridstil för mig så var jag lite förvirrad, men jag tyckte att det var superroligt i alla fall! Ni får en liten filmsnutt från början av passet, sen trodde farmor att det var fel på kameran, så hon vågade inte filma mer.
Kolla hur fint stallet är! Vi står i "Finstallet" som tydligen mest används som museum, men nu var vi så många så några fick stå här också. Slipade fina kalkstenskivor på väggen och guldknoppar på boxarna, preciiiis som Nico vill ha det!

Kommentarer
Postat av: mia

det stallet anvands ocksa till att jaga in losa alebackshastar nar det ar dags att ta in dem ^^

2011-02-16 @ 02:26:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0