Ridningen de senaste dagarna

I Torsdags så var Tanja här igen, så vi red ihop. Hon red dressyr barbacka på Nico, det såg ut att gå bra. De hittar varandra bättre och bättre för varje gång! Det bästa är att Tanja ska försöka komma lite fler dagar i veckan, och då kommer de ju att lära känna varandra snabbare. Dessutom får jag mer avlastning och sällskap fler dagar, så det känns super verkligen!

Medan Tanja red Nico så red jag Grållan. Jag hade dock sadel, det känns stabilare på tokfia. Vet inte om jag skrev det, men sist Tanja var här så red jag faktiskt barbacka på Grållan! Jag travade till och med, och låt mig säga såhär, jag har aldrig suttit på en häst med svårare trav, haha! Hur som helst så kändes hon jättefin och jobbade verkligen super, red bara i skritt och trav eftersom att hon hade stått ett par dagar.

I Fredags, igår alltså, så red jag ett dressyrpass på Nico. Jag värmde upp i skogen med lite klättring över stock och sten eftersom att Nico älskar det så mycket, och efter det så red jag ett kort men ganska så intensivt pass med mycket öppnor och slutor. Skrittade av i skogen också, jag hatar att skritta fram/av i hagen haha.

Grållan red jag ut senare på kvällen, det blev Månslunda i skritt och trav för hennes del. Jag hade med mig Josefine och Martell som sällskap, trevligt som vanligt!

Idag får vi se lite vad det blir, men det lutar åt att Nico får gå intervaller och Grållan får sig nog ett litet dressyrpass, eller så rider jag ut med Josefine om hon ska ut.




Nico får gå lös i trädgården och äta äpplen som belöning när han är duktig, haha!

 

 


Kommentarer
Postat av: Emma Elfstrand - hästblogg

ja jag har ocksp hört att de inte alltid ska vara den skarpaste kniven i lådan :P Men den senaste sadeln som Tage har nu är Boppens gamla, men Hanna från skara hästsport kollade hur den låg och hon sa att den låg bra, men det behöver ju inte vara säkert heller. Är nog bäst att kolla upp det :)

2011-09-02 @ 19:39:09
URL: http://catago.blogg.se/
Postat av: Lamia - Hästblogg

Söt han är som inte rymmer :D

2011-09-07 @ 00:58:17
URL: http://lamiamichelle.blogg.se/
Postat av: Anonym

vilken tuff häst!! :D

2011-09-12 @ 11:30:58
URL: http://ridehorse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0