Ridningen 11/8 - 11

Nico var först ut, och han gick som en klocka! Jag tror att det var det bästa passet sedan jag köpte honom, han var helt underbar! Jag började med att värma upp med öppna och sluta på volt på långa tyglar i skritt och trav, sedan galopperade jag lite och det var då han var så fantastisk! Han lyssnade kanonbra och allt bara föll på plats, glad mamma!

Grållan kom direkt efter Nico, och hon var väl inte lika lysande haha. Hon är delvis inne i en stressperiod och dessutom är hon brunstig, så det kan bara sluta på ett sätt. Skritten och traven var verkligen inget vidare, men galoppen var ganska fin faktiskt, speciellt i höger där hon börjar kännas riktigt balanserad. Det var ju meningen att hon skulle gå i skogen egentligen, men Amanda dök aldrig upp..

Martell fick gå ett lätt lösgörande pass. Josefine hann inte rida och jag var inte sen att nappa. Han är ju under igångsättning nu eftersom att han har varit tjock i benet efter en spark, men det var inget allvarligt. Red honom bara i skritt och trav vilket gick bra, det var bara när jag bad honom lägga mer vikt på vänster bak som han blev lite tjurig i och med att han är stel i det. I slutet var han fin i alla fall!


Bilden hör inte hit, jag bara saknar Pilo så mycket! Här är han och Johan i ett lopp. Jag skulle ha ridit egentligen,
men jag gick omkull med en av hans travare dagen innan så det var hjärnskakning för min del, haha!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0