Hektiska dagar..

Åter igen så har jag varit dålig på att uppdatera, vilket beror på de senaste dagarnas förvirring. Nemo som alltid är väldigt pigg blev plötsligt väldigt dåsig och låg ner jättemycket, när jag tempade honom så hade han 39,5. Inte bra, inte bra. Jag bestämde i alla fall att jag skulle vänta ett par dagar med att ringa ut veterinär, och tempen började gå ner. Han blev dock inte piggare utan snarare tvärt om, så i förrgår natt så fick distriktsveterinärerna komma ut. Han fick lite sprutor och sådär, vi tog också blodprov som nu ett par dagar senare har visat att det inte var något allvarligt utan bara en riktigt rejäl inflammation som främst satte sig på de övre luftvägarna. Det har kommit lite hästar och sådär i veckan, så troligen är det därför han blev sjuk. De hästarna var absolut inte sjuka, men det hade med sig baciller som han inte har stött på tidigare då han är så ung.

Nu får han i alla fall äta Metacam i fem dagar, plus att jag ger honom penicillin intramuskulärt i minst fem dagar, därefter ska jag ringa veterinären och så får vi se om vi förlänger behandlingen eller om vi avvaktar. Han har redan börjat bli mycket bättre så jag tror att han kommer att vara bra om en vecka.

Till lite mer vardagliga och roliga uppdateringar; De båda stora hästarna går jättebra just nu, och igår var jag och Tanja ute och red en sväng. Det gick jättebra trots enorm vind, men hästarna var så lagom taggade haha! På söndag ska jag träna för Stinelo med Nico (tror jag att det blir) vilket ska bli hur skoj som helst!

Ska försöka hålla igång bloggen lite nu när allt lugnat ner sig och jag kan sätta mig ner och slappna av lite!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0