13/8-11 - Dressyr

Återigen så var det Nico som hade turen på sin sida och fick jobba, haha. Hade tänkt låta honom vila sig pigg tills imorgon när Stinelo kommer, men jag hade lite dålig känsla efter gårdagens pass. Jag behöver dessutom verkligen rida in mig på den nya sadeln, det blev i alla fall bättre när jag putsat den och blev av med "fabriksfettet" eller vad vi ska kalla det.

Tillbaka till ämnet, passet gick jättebra! Nico gick som en dröm och jag bara satt och log; precis som man vill ha det! Red mycket öppna och sluta eftersom att jag vet att det är det som kommer att vara huvudmomentet på träningen imorgon, och han kändes fin. Galoppen satt bra idag också, jätteglad Klara! Hoppas att vädret är okej och mamma vill fota lite imorgon, det vore verkligen kul att fånga på bild när han är såhär fin!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0