Nya borstar vore inte fel!

Jag vet inte om jag kanske är helt ensam om detta, men jag älskar att uppdatera ryktlådan! Just nu känner jag för att byta ut rubb och stubb, eller skaffa en till uppsättning rättare sagt. Jag har för tillfället en salig blandning av borstar, inget går i stil med något annat, vilket är lite trist. Har kikat runt lite, och kommit fram till att det finns två kollektioner jag kan tänka mig!


Det första kollaget kommer, som det så fint står, från Hööks. Borstar i naturmaterial från Borstiq farm. Har använt i stort sett alla grejerna, och trivs väldigt bra med dem. Har redan manborsten, och den är toppen! Rotviskan använde jag på den gamla goda tiden nere i Småland, och den är också väldigt bra. Gillar naturmaterial, ger en härlig känsla tycker jag.


Kollage nummer två är från John Whitakers hemsida, och är ett betydligt billigare alternativ. Detta beror antagligen på att vi övergått helt till syntet, förut på ryktborsten som är i svinhår. Har använt manborsten, och den tycker jag är bra, men jag trivs bättre med den från Borstiq. Dessutom har inte JW någon ansiktsborste, och ska jag köpa nytt vill jag ha allt enhetligt, annars spelar det ju ingen roll!

 

Tror att jag ska börja samla på mig Borstiqserien, för hur man än vänder och vrider på det, så tror jag att naturmaterial är bäst för hästen, det känns ju som att det skulle vara naturligare (naturmaterial - naturligt?).

 

Vet ni någon mer kollektion, som ni tycker är bra?

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0