Lite shopping, nu igen!

Som ni minns så skulle jag köpa tvål, men det blev ju inte så tyvärr, eftersom att jag inte hittat den jag vill ha. Köpte istället Stübbens sadeltvål när jag var på Skara Hästsport i tisdags, och idag provade jag den. Den var helt okej, verkar väldigt dryg och löser smutsen bra, tummen upp!

 

Idag så åkte jag och farfar för att köpa en hjälm till mig som jag skulle få i födelsedagspresent som sagt, hade siktat in mig på någon av JW-hjälmarna, men så blev det inte. Blev inte någon hjälm i Skara alls, för de hade inte en enda i min storlek i något märke, så jag blev lite putt och åkte till bästa Håkan och köpte en där istället. Något att ha sålänge i alla fall, så får jag se om jag beställer en från JWs hemsida senare istället. Köpte lite mer grejer hos Håkan, men de får ni se när jag fyllt år, haha! Fick dock ett par nya klossar till sadeln av Håkan, och jag tror det kommer att bli riktigt bra! Har tyckt att det varit lite dåligt stöd i sadeln, men nu ska det bli ändring på det. Köpte ett dressyrspö på Svenska Foder också, men det har jag ingen bild på. Skönt att äntligen ha ett igen dock!

 

Sadeln framifrån. Som ni ser på efterbilden så är stöden mycket längre, och de är mycket större över lag. De är
tyvärr i synet, för de hör inte till den sadeln egentligen. Tror dock inte att det är något man kommer att tänka på.

 


Under kåpan innan jag bytte stöd. Har egentligen bytt lite här också, för när jag fick sadeln
så satt de båda stöden tvärt om, det smala i fram och det tjocka i bak.

 


Som det ser ut nu. Betydligt bättre stöd nu hoppas jag! Får prova imorgon om jag hinner efter att
jag varit hos Olivia och hjälpt henne, annars blir det på lördag.

 


Ursäkta min smutsiga putshandduk, den ligger i tvätten nu, haha! Men här är i alla fall en jämförelse mellan
standardklossen till höger, och den nya till vänster. Det måste ju hjälpa NÅGONTING i alla fall!

 

 


Kommentarer
Postat av: Olivia

haha , då blev det svenska foder 2 gånger XD



tack för idag !

2010-09-17 @ 20:07:42
URL: http://oliiviiagustavsson.blogg.se/
Postat av: Elin

Vad är det för märke på dina knästöd? Jag letar efter ett par större till min hoppsadel och dina såg bra ut :)

2010-11-11 @ 18:12:21
URL: http://livetsomelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0