Ett billigare alternativ!

Förut när jag satt och kikade runt lite blev jag nästan arg över hur mycket fint det finns i Kingslands vinterkollektion i år. Skulle vilja ha nästan allt, men det blir alldeles för dyrt. Speciellt fina tyckte jag att västarna och mössorna blev, men jag tänker inte betala 1600:- för en väst, och absolut inte närmare 600:- för en mössa! Då lägger jag hellre pengarna på saker till Nico, absolut.

Men så kommer vi ju till den där lilla, lilla, hemska meningen. De två hemska små orden som trotsar förnuftet. "Vill ha". Jag vet inte hur många gånger "vill ha" har lyckats ta sig förbi all form av sunt förnuft, allt logiskt tänkande. Men den här gången kände jag verkligen att det får inte hända, det är bara så onödigt, och då slog det mig! Jag började kika runt på lite "vanliga klädbutiker", och hittade faktiskt en riktigt fin väst med matchande mössa, halsduk och vantar på Gina Tricot! Håll tillgodo!



Jag är faktiskt lite sugen, tror att jag kommer att köpa någon av dem, har dock inte bestämt om det blir svart eller vit än. Det blir i alla fall inte orange eller blå, haha. Har nästan inga saker som skulle matcha till dem, så de går bort direkt. Samtidigt är de ju så billiga, så man får ju en av varje färg, plus en extra i den färgen man tycker bäst om, utan att ha kommit upp i vad EN Kingslandväst kostar... Tänkvärt faktiskt.



Och så mössorna, halsdukarna och vantarna. Jag tror att jag kommer att köpa de vita om jag köper några, för de passar både till vit och svart väst. De gråsvarta sakerna är också fina, men jag känner att jag kommer nog att behöva lite ljusare, glada färger om jag ska orka vintern, haha! Samma här, billigt och bra! Tycker det verkar praktiskt med en halsduk utan ändar när man rider också, det är ju så jobbigt när de åker ut ur jackan hela tiden! Jag kommer nog absolut att slå till, för jag får både väst, mössa och halsduk för 500:-. En Kingslandsmössa alltså. För första gången hittills så kommer nog att förnuftet vinna över "vill ha"!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0