2/10-10 - Markarbete

Framåt kvällen så ställde jag upp en serie på låg höjd, som en ren kontrollövning. Jag började med att rida den från ena hållet och då var det först två ganska täta studs på kanske 30 cm, sen två galoppsprång till ett hinder på 70, sen studs direkt till ett hinder på 40. Red den åt båda hållen, och Nico var verkligen vrålpigg! Han bockade och for åt alla håll, så han var faktiskt lite svår, men han dummade sig inte utan var bara rent glad. Jag slutade när det gick som bäst, vilket var när jag faktiskt fick igenom halvhalten i mitten av de två galoppsprången. Jag hade med flit gjort distansen i mitten lite kort, just för att jag skulle vara tvungen att koncentrera mig och inte bara rida på i Nicos takt. I början var han så pigg så att jag hade noll koll, vilket resulterade i en knäckt bom, haha. Han blir ju som ett ånglok när han är så pigg! I slutet kändes han i alla fall fin, så meningen med övningen gick igenom!


Ungefär samma serie i somras, fast då var det bara två studs - två galoppsprång - hinder,
så då höjde vi lite också i slutet.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0