Praktikvecka i skolstallet!

Som ni märkt så har det varit riktigt seg uppdatering här, och det beror på att jag varit i skolan hela vecka 44, Måndag till Söndag, så jag har inte riktigt hunnit. Nu ska ni dock få lite bilder från sista dagen, som tröst. Och innan någon hinner fråga, nej, jag hade inget höstlov, var i skolstallet istället. Vi har faktiskt haft det mysigt, speciellt nu i helgen då vi bara var fyra stycken som gick runt och mös, haha. Vad har vi mer hunnit med då? Vi har sovit i stallet, för det var läger för småbarn, vi har kört hästar, putsat och pysslat, masserat och frisserat, och nu sista dagen så red jag och Linda i körhallen.


Mackenzie Flow

 


Jag och Taggen M. som ägs av travskolan, alltså inte gymnasiets häst. Första gången jag red honom,
och jag tyckte att det gick bra. Rebecka vill att jag ska rida honom någon gång i veckan när jag
ändå är där, så att han kan få lite nya muskler. Vi har just börjat rida honom "normalt", Erik har ridit
honom ett par gånger tror jag.

 


Linda och Mackenzie Flow, "Mackan". Hon red inte dressyr, utan motionsred honom bara
i protest mot att vi inte red ut i skogen, haha. Det får väl bli skogen nästa gång,
så att Linda blir på gott humör!

 


Jag och Taggen kunde inte låta bli att springa om Linda en gång, haha.

 


Men sen fick vi koncentrera oss lite igen faktiskt.

 


Under tiden fortsatte Linda att sura över att vi inte red i skogen.
Bilderna som är här ovan har min klasskompis Sophie fotat, tack så mycket! :D

 


När vi var klara med allt så tog jag och Stina ut Xanthis Dragila "Grållan" och tog ett par bilder,
bara för att hon är så söt. Grållan är också en av travskolans hästar.

 


Grållan igen, och färgen på den här bilden är mer rättvis, solen höll på att gå ner så hon är väldigt
gul på översta. Hon är dock registrerad som brunskimmel, så lite brun är hon väl också, men hon
är mer som understa bilden.

 

 


Kommentarer
Postat av: Sophie

Det var så lite så :) Fin hon är, Grållan :)

2010-11-08 @ 12:09:01
Postat av: Elvira Johansson - ridahest :D

sv; de vita? de har jag köpt från börjes, bara 269;- :D mockafodrade^^

2010-11-08 @ 13:39:30
URL: http://ridahest.blogg.se/
Postat av: v e n d e l a & m a t i l d a

fin blogg du har! ;ppp

2010-11-09 @ 16:48:18
URL: http://ponnyproffsen.blogg.se/
Postat av: stina

fin den senare bilden blev :D

synd att jag är med och förstör den första bilden :/

2010-11-09 @ 21:37:22
Postat av: Catago - Hästbloggen för dig! - vinn biljetter till gbg horse show

haha, håller nog på alternativ nummer två, de klarar nog inte riktigt av sina kunder ;)

2010-11-10 @ 09:44:35
URL: http://catago.blogg.se/
Postat av: Olivia Gustavsson

Vad fin den gråa hästen var ! :)

2010-11-10 @ 20:39:03
URL: http://[email protected]
Postat av: josefine

Gud så vacker hon är Grållan! :-) Ska absolut börja följa din blogg.

2010-11-15 @ 21:46:22
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: josefine

SV: Kul att du tycker att inlägget var intressant! Jag tror absolut att det finns en chans att Tekna passar Grållan. Dock så ser hon ut att ha lika rak rygg/kankse något rakare än min, så risken är att den lättar NÅGOT tidigare, som på Bellie. Fast då har ju Bellie en väldigt bred bomvidd just nu oxå. Och din är ju omusklad än så länge, så det skulle kanske tvärtom bli alldeles perfekt.



Jag tar att den lättar nån cm för mycket i mitt fall eftersom hon verkligen går helt sjukt bra i denhär sadeln. Och det är inte alltid hästen gillar det som är perfekt för ögat, utan kanske nånting helt annat. I vårat fall tror jag att det är att hon får upp ryggen mycket bättre eftersom sadeln slutar tidigt.



Jag brukar ALDRIG säga att en sadel passar "alla" hästar, men just Tekna passar väldigt väldigt många hästar. Det är mina erfarenheter. :-) Så jag tycker absolut du ska testa en!



MVH Jossan

2010-11-18 @ 08:55:56
URL: http://minfux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0