Lugn dag för hästarna

Idag har jag inte gjort någonting med mina egna hästar, men jag har kört sex hästar på praktiken idag också. Jag red ju Martell igår, och det gick ganska så bra. Vi hade markarbete, och han är otroligt ouppfostrad i hoppningen, men i slutet kändes han ganska så fin faktiskt! Nu ska jag inte ha med honom på lektion på två veckor, för nästa vecka är det teori, och gången därefter är det hoppning. Han är inte mogen för att hoppa några högre höjder innan han sköter sig på låga hinder, så jag tar ridskolehäst då. Han är i alla fall en väldigt, väldigt rolig häst att rida! Lite att bita i om man säger så!!

Jag är så himla ridsugen just nu, vill bara komma igång med Nico igen! Grållan också såklart, men det får ta längre tid, för hon ska känna sig trygg först. Ska försöka ta tag i det hela nu, för jag är verkligen sugen på en välmusklad, vintersnygg Nico!


Han är verkligen så himla maffig när han är i form, och hur rolig som helst att rida! Han är dock en utmaning i sig han också. Han är i alla fall väldigt rolig när man känner honom väl, men han kan vara en riktig bitch mot nya ryttare, haha! Min plutt är det i alla fall!


Sen är han ju inte direkt ful på sommaren heller.... Åh. Han är så himla fin min prins! <3


Kommentarer
Postat av: josefine

Snygg häst! Och du verkar så vettig. Blir så glad när jag läser det du skriver om Grållan. Du verkar ta det så lungt och bra... Många går så himla fort fram med våra kära travare, speciellt, eftersom dom vill vara en till lags så mycket!

2010-11-24 @ 22:50:34
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: Matilda&Vicky

Gud vad fina ni är!!

2010-11-25 @ 19:37:00
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/
Postat av: Sofia

Ni är så otroligt fina! :)

2010-11-30 @ 13:49:23
URL: http://evlingeryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0