Ett organiserat kaos

Som jag kanske har sagt så är det fullt med grävmaskiner och lastbilar på gården just nu, eftersom att vi bygger en större stallplan och en liten "rundbana" man kan köra häst på (läs; en lastbilsparkering och ett lättare alternativ att komma av gården utan att behöva backa med lastbilen). Tror att jag och min far har delade meningar om vad det egentligen är vi bygger, men det spelar ingen roll för vi blir ju nöjda båda två! Det är alltså Kent och hans praktikant Christoffer(?) som håller på mest, men pappa hjälper också till med det han kan, så han har hämtat massvis med grus, och idag har han kört någon liten maskin, en liten bumper tror jag den kallas. Just nu ser det ut som att vi genomlider ett krig, men grabbarna har stenkoll och jag tror att det blir kanon!

Igår lyckades dock Kent med att backa i diket med lastbilen när han skulle åka hem, då är det tur att man har så snälla grannar! Grannen som bor närmast kom och drog upp honom med traktorn, det var ju ingen som kunde ana att det skulle bli så sjukt halt helt plötsligt!!


Christoffer(?) har just börjat bygga en liten vägbit/banbit, och håller på att grusa upp ingången i hagen.


Pappa lossar grus. Mycket grus.


Lastbilen Folke och kärran Skutten, haha.


Och sen kom ju då snön, den här bilden är från idag. Kent och pappa håller fortfarande på med vägen.


Kommentarer
Postat av: Sandras

Åh vad härligt när det blir klart :) Ett organiserat kaos som slutar i nåt gott ;)

2010-11-11 @ 18:44:15
URL: http://jonstorp.blogspot.com
Postat av: v e n d e l a & m a t i l d a

oj! ska ni göra om?

2010-11-11 @ 20:20:42
URL: http://ponnyproffsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0