Ett dygn, och det är redan frid och fröjd!

Nu har Grållan bott här i ett dygn, och gruppen fungerar redan jättebra. De har inte höjt en hov mot varandra, bara gett ifrån sig några tjut då och då, men annars är det superlugnt. Nico tycker att det är jätteskoj med en till tjej, och Dianne är ju gudasnäll, så hon fogar sig bara. I hagen håller hon sig undan lite för att inte bråka, men inne i stallet så står Grållan och Dianne och pratar hela tiden, de kan ju sträcka över huvudet till varandra och det verkar de trivas med.


Syns lite dåligt, men som ni kanske ser så har jag inget galler mellan boxarna, så de kan prata som de vill!

Grållan är redan mycket lugnare, jag ger ju henne mycket mindre kraftfoder, och dessutom får hon gå ute länge i hagen. De går i stora hagen nu, och den är ju ungefär 5-6 hektar, så de traskar omkring och grejar hela dagarna. Igårkväll var Grållan lite stressad när hon skulle in, men idag var det ingenting, det känns som att hon har bott på landet hela livet, haha!


Välkomstmiddag direkt när Grållan kom igår.

Just nu gör jag ju praktik, så jag ska vara två veckor hos Diannes ägare, vilket är jätteroligt och dessutom väldigt praktiskt! Vi bor ju bara tre kilometer ifrån varandra, så det är kanon! Som ni dock förstår så bloggar jag kanske inte jättemycket nu under den här perioden för jag har fullt upp ändå, men jag ska försöka så gott det går. Imorgon kommer troligen veterinären till praktiken för att kolla på ett fult sår (när jag säger fult så menar jag verkligen fult!) som en stackars liten häst har fått, hon har skurit upp sig på bogen/bringan. Jag hoppas att jag är där när veterinären kommer, för att det ska bli väldigt intressant. Även om jag tycker hemskt synd om hästen och äcklas av såret som varar och varar, så ska det bli spännande att se hur veterinären kommer att göra för att göra det så bra som möjligt för henne! Antar att de får sätta in något drenage, men jag är inte så insatt i ämnet. Tror i alla fall att det kommer att bli två väldigt lärorika och roliga veckor!




Kommentarer
Postat av: josefine

Sv: Tack så mycket! :) Och lycka till så mycket med din. Ska jag nån gång ha en till häst efter Bellie så har jag sagt att det ska bli en skimmel-travare, eller en fux till. ;) Hihi.

2010-11-15 @ 21:44:45
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: annica

Vilken härlig flock du har =)

2010-11-15 @ 22:44:59
Postat av: Erika

Härligt att de funkar bra mellan hästarna. :)

2010-11-16 @ 13:57:41
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: Olivia

vad fina! :)

2010-11-16 @ 16:32:30
URL: http://oliiviiagustavsson.blogg.se/
Postat av: Anna

Så grymt fina hästar du har! Blir lite avundsjuk här faktiskt!

2010-11-19 @ 08:58:50
URL: http://willbetheone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0