22/11-10 - Uteritter

Grållan:
Jag red Grållan ungefär 1-1,5km, och hon var jätteduktig! Fortfarande stressad såklart, men redan mycket bättre! Hon lyssnar ju väldigt bra på rösten, och så länge man inte tar för mycket i munnen så är hon faktiskt riktigt trevlig. Jag tror att hon fortfarande är rädd om munnen, för även om ingen har slitit eller ryckt i henne, så är man ju alltid lite hårdare i handen när man kör än när man rider. Jag är i alla fall jättenöjd med henne, jag satt upp utanför stallet idag och hon stod stilla och fint! Jag ser fram emot sommaren, hon kommer att bli så himla fin och trevlig!

Nico:
Lilleman fick gå lite längre, vet inte exakt hur långt men vi kanske var ute i ungefär 20 minuter. Jag red barbacka och bara mös, för det är ingen ide att ställa några krav nu när han har stått så mycket. Han gick i alla fall ganska fint, bättre än jag trodde! Sen är han väldigt stel, men det har ju sina förklaringar. Jag både travade och galopperade lite, och han skötte sig bra! I galoppen så drog han dock en riktig reva, men jag satt kvar som tur var, haha! Han blir ju så himla glad när han får röra på sig lite! Ska göra så gott jag kan för att hålla igång dem lite i alla fall, jag tycker att det är lättare nu när det är snö, det blir ju lite ljusare.


Jag är verkligen lyckligt lottad som har två så fina hästar!


Kommentarer
Postat av: Elin

Hej! Har du några planer på att komma igång och tävla Nico igen? :)

2010-11-23 @ 12:35:17
URL: http://livetsomelin.blogg.se/
Postat av: Olivia

Dem är så fina ! :)

2010-11-23 @ 17:42:20
URL: http://oliiviiagustavsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0