20/11-10 - Skritt på Grållan

Igår red jag Grållan för första gången, och jag är nöjd. Vi skrittade bara såklart, för jag tänker inte göra något annat innan hon kan behålla lugnet och känna sig trygg i det hela. Jobbade mycket med halter och att hålla skritten lugn, men hon var väldigt stressad. Red bara i kanske tio minuter, vill inte ställa några som helst krav i början. Hon hade dessutom lyckats få av sig täcket i hagen, så hon var ju väldigt frusen och spänd redan när jag tog in henne, så vi tog det för vad det är. Tror i alla fall att hon kommer att bli trevlig tids nog, men det kommer att vara en lång resa! Hon skötte sig i alla fall fint, men hon är väldigt stum i munnen. Det beror ju såklart på att hon mest är körd det senaste, så det lossnar nog det också, vi måste bara träna bort olaten att dra åt sig tyglarna, för det är ju inte så trevligt. Sammanfattningsvis är jag i alla fall nöjd som sagt! Pappa var med och övervakade det hela, han tog några bilder också. Det var dock nästan helt mörkt, så det fick bli som det blev!





Som ni själva ser är hon ju fruktansvärt spänd, men jag hoppas för hennes egen skull att hon lugnar ner sig snabbt. Hon har ju redan gjort stora framsteg i hanteringen, så jag tror inte att det ska bli något problem. Vi lär ju känna varandra mer och mer för varje dag, så jag tror att hon kommer att gå mer avslappnat så fort hon vågar lita mer på mig. Sen är hon ju van vid att gå uppcheckad, så det blir ju en omställning rent fysiskt för henne också att gå i en mer avslappnad ställning med nacken. Jag tror i alla fall på henne, hon är en otroligt mysig individ, och det är huvudsaken!


Kommentarer
Postat av: Erika

Roligt att du ridit henne. :)

Med tålamod och tid blir hon säkert jätte bra.



Hon är så söt. :)

2010-11-22 @ 19:15:59
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0