10/11-10 - dressyr

Red dressyr idag också, men det var lite jobbigt i snön. Han har ju inga snösulor, men det gick ganska bra ändå faktiskt. Vi red mycket i skritt och trav, jobbade mest med att få honom att gå ganska lång och låg, för jag ville inte kräva för mycket av honom i den djupa snön. I galoppen fick han själv välja tempo och form och ligga och rulla på ett par varv, han väljer oftast en ganska så långsam galopp i en hög men något friare form, och det tycker jag är helt okej, speciellt idag då det var såpass mycket blötsnö. Han skötte sig faktiskt riktigt bra, så det var roligt!


Dianne och Nico mitt uppe i lunchen tidigare idag. Kan äntligen visa lite bilder på Dianne, nu när
hon blivit rundare. Som ni kanske ser har även Nico lagt på sig en hel del, haha!


Kommentarer
Postat av: v e n d e l a & m a t i l d a§

söta hästar! :D

ärde dina?

2010-11-11 @ 20:16:56
URL: http://ponnyproffsen.blogg.se/
Postat av: carro lans

tycker Nico inte ser så tjock ut! ; )

Inget jämfört med min pållar hemma i hagen xD de rullar nog nästan fram ^^

2010-11-12 @ 12:39:12
URL: http://lovelyfreak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0