22/5-10-hoppning på Hanny

Idag tog jag och Hanny vårt första riktiga hoppass, och jag måste säga att hon verkligen överträffade mina förväntningar! Hon vek undan för mig på första hindret, men efter det tvekade hon inte mer, och hon kändes verkligen säker hela tiden, så det var jätteroligt! Jag la henne lite i undertempo, och det är ett problem jag har, men jag försöker att jobba med det. Det har blivit bättre, det blev så efter att jag gjorde världens vurpa med min förra häst, jag har varit väldigt osäker efter det. Men jag och Hanny hoppade i alla fall 80, och det tyckte jag var bra, hon är inte hoppad på väldigt länge. Jag ska vara med på henne på clearrounden hos Elisabeth 12/6 tänkte jag, NÅGON måste ju kunna köra, haha. Kommer i så fall att rida 70 och 80. Hon är verkligen så trevlig att jobba med, ett helt underbart psyke och så otroligt lättlärd, hon har redan utvecklats jättemycket! Känns så skönt, och det är så roligt att kunna hjälpa Jane, speciellt när hon är så himla tacksam! :)






















 


Kommentarer
Postat av: Mia

Det blev rätt bra kort ändå ^^

2010-05-22 @ 22:52:27
URL: http://mikri.blogg.se/
Postat av: J

Kanske inte ger det en rättvis bild, men jag skulle nog vilja tipsa om att sadla en aning längre bak...

2010-05-23 @ 22:35:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0